S námi to zvládneš

Položit dotaz

Dotaz č.1

Slyšela jsem něco o tzv. alternativní komunikaci nebo augmentativní komunikaci. Nevím, co si mám pod tím představit. Můžete mi to jako laikovi vysvětlit? Děkuji 

Číst dál: Dotaz č.1

Dotaz č.2

Kdo může pracovat jako asistent pedagoga, co má na práci a kde může působit? 

Číst dál: Dotaz č.2

Dotaz č.3

Přáli bychom si pro naše dítě odklad školní docházky… půjdeme na vyšetření do PPP, co budou na našem dítěti zkoumat? Co je to vlastně tzv. „školní zralost“?

Číst dál: Dotaz č.3

Dotaz č.4

Co je to strukturované učení a také prosím vysvětlete termín augmentativní komunikace.

Číst dál: Dotaz č.4

Dotaz č. 5

Jak se dá u předškolního dítěte rozvíjet jazykový cit?

Číst dál: Dotaz č.5

Dotaz č.6

Co je to zraková paměť, můžeme ji nějak rozvíjet nebo posilovat? 

Číst dál: Dotaz č.6

Dotaz č. 7

Existují nějaké strategie, použitelné obecně při problémovém chavání dítěte?

Číst dál: Dotaz č.7

Dotaz č. 8

Může něco hatit výchovné snažení rodičů nebo učitelek? A jak se proti tomu bránit?

Číst dál: Dotaz č.8

Dotaz č. 9

Jsou nějaké vhodné strategie pro pozitivní interakce mezi rodinou dětí a učitelkami? Jde nám hlavně o děti s problémovým chováním, kteří moc s učitelkami nespolupracují.....

Číst dál: Dotaz č. 9

 Dotaz č.10

Jaké jsou možnosti vzdělávání dětí s vadou řeči v předškolním a školním věku?

Číst dál: Dotaz č. 10

Dotaz č. 11

 V poslední době se hodně hovoří o nutnosti preventivního přístupu v rozvoji řeči. Co si pod tím mám představit?

Číst dál: Dotaz č. 11

Dotaz č. 12

Můj pětiletý syn začal opakovat první slabiku ve slovech. Jedná se o koktavost? A jak mám postupovat, abych mu pomohla?

Číst dál: Dotaz č. 12

Dotaz č. 13

 Moje šestiletá dcera špatně vyslovuje CSZ, šlape si na jazyk. V MŠ mi doporučují začít chodit na logopedii. Je to nutné nebo se tento problém sám zlepší ?  Děkuji za odpověď.

Číst dál: Dotaz č. 13

Dotaz č. 14

Dobrý den, v  kolika letech se nejlépe diagnostikuje zkouška laterality?

Číst dál: Dotaz č. 14

Dotaz č. 15

Je problém, když jsme chlapce přecvičili z levé ruky  na pravou ?

Číst dál: Dotaz č. 15

Dotaz č. 16

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jaké jsou hlavní symptomy ADHD.

Číst dál: Dotaz č. 16

Dotaz č. 17

Dobrý den, mám pocit, že moje dítě bylo špatně diagnostikováno. Chtěla jsem se zeptat, jaké poruchy mohou ADHD připomínat?

Číst dál: Dotaz č. 17

Dotaz č.18

Dobrý den, moje kamarádka má 5 letého syna a začala s ním chodit na logopedii. Paní logopedka mluví o tom, že má dysfázii. Můžete mi vysvětlit, co to znamená? 

Číst dál: Dotaz č. 18

Dotaz č. 19

Dobrý den, můj syn chodil na logopedii, když ještě chodil do školky. Řeč se upravila, ale ještě plete sš,cč,zž, a měkké slabiky. Nyní je ve druhé třídě a má potíže s psaním, vynechává a přehazuje písmena ve slovech, špatně hláskuje slova, píše neúhledně. Slyšela jsem, že děti, které měly problémy s řečí, mohou mít právě i problémy ve škole.

Číst dál: Dotaz č. 19

Dotaz č. 20

Dnes jsme dostali ve školce papír o logopedii, který máme podepsat. Když ho podepíšu, můžeme nadále docházet k naší paní logopedce do ambulance?

Číst dál: Dotaz č. 20

Dotaz č. 21

Dcera má 6 let a stále neumí R. Zkoušíme doma „tdnku“ a nepomáhá to. Existují jiná cvičení na vyvození R?

Číst dál: Dotaz č. 21

Dotaz č. 22

Co si myslíte o angličtině v mateřské školce?

Číst dál: Dotaz č. 22

Dotaz č. 23

Syn má zkrácenou uzdičku pod jazykem, lékařka doporučuje přestřižení. Je to opravdu nutné?

Číst dál: Dotaz č. 23

Dotaz č.24

Dobrý den, mám syna ve 2. třídě a nyní na aktivu mě paní učitelka upozornila, že špatně vyslovuje R. V době, kdy chodil do školky, jsme chodili na logopedii, pak jsme přestali a R a Ř se objevilo během 1. třídy.  Mně se nezdá, že by měl syn nějaký problém s výslovností.

Číst dál: Dotaz č. 24

Dotaz č. 25

Dobrý den, nedávno jsme s kamarádkou, která má předškoláka s těžkou řečovou vadou, probíraly jeho zařazení do ZŠ. Od odborníků dostala návrhy, ale není mi jasné, co si mám představit pod pojmem individuální vzdělávací plán.

Číst dál: Dotaz č. 25

Dotaz č. 26

Obracím se na Vás s prosbou o radu. Byla jsem se svým 6 letým synem na logopedii, neumí hlásky R a Ř. Dostali jsme cviky na pohyblivost jazyka, ale zároveň si paní logopedka všimla, že syn chodí po špičkách. My si to také uvědomujeme, ale nikdy to nikdo neřešil. Poradila nám, co s tím. Zajímal by mě Váš názor.

Číst dál: Dotaz č. 26

Dotaz č. 27

 Dobrý den, chodím se synem na logopedii od září, ale příliš se jeho výslovnost nelepší. Synovi je 5 let. Paní logopedka říká, že bychom měli více procvičovat, ale já mám problém ho přesvědčit, aby cvičil. Nebaví ho to, odbíhá od cvičení, hledá výmluvy.

Číst dál: Dotaz č. 27

Dotaz č. 28

Jaký máte názor na to, že američtí psychologové nabádají, že se nemá do vývoje dítěte zasahovat?

Číst dál: Dotaz č. 28

Dotaz č. 29

Dobrý den, jaký je rozdíl mezi pojmem strach a úzkost?

Číst dál: Dotaz č. 29

Dotaz č. 30

Můj vnuk půjde od září do školy a neumí říkat Ř a Č Š Ž zní jinak, než u jiných dětí.  Snacha si nedá poradit, že je nutné navštívit odborníka. Můžete mi poradit, co mohu dělat jako babička?

Číst dál: Dotaz č. 30

Dotaz č. 31

O vlivu nedostatku podnětů pro rozvoj řeči se často píše, ale jaký máte názor na přemíru podnětů?

Číst dál: Dotaz č. 31

Dotaz č. 32

Dobrý den, moje 1 1/2 letá vnučka trpí asi nočními děsy - po 3-4 hodinách začne hrozně plakat (řvát), neví o sobě, nic nevnímá, nechce se pochovat...Máme to nechat s tím, že to časem přejde nebo je nějaká metoda, jak tomu předejít. Děkuji za odpověď

Číst dál: Dotaz č. 32